zaterdag 14 juli 2012

Ik ga op reis en ik neem mee...

Hoihoi! 
Meestal als ik een week wegga, pak ik veel te veel in. Maar ik heb ontdekt hoe je minder in moet pakken, en hoe je je koffer het beste indeelt. Hieronder deel ik mijn tips met jullie. (Let wel op, dit werkt voor mij. Het kan zijn dat het voor jou niet zo goed werkt, of dat je je koffer al goed in kan pakken.)


#1: Mini's & reisverpakkingen.

De eerste en misschien wel belangrijkste tip. Gebruik mini's en reisverpakkingen. Bij de hema hebben ze nu kleine, lege flesjes en potjes, een grote reisset heb je al voor €3,50. Aangezien ik volgende week wegga met vriendinnen, ben ik nu druk met mijn koffer inpakken. Dus heb ik vorige week zo'n setje aangeschaft. Ook heb ik wat dingen in mini-verpakkingen gekocht, zodat het minder ruimte inneemt. Want ja, shampoo, conditioner, douchegel, haarspray, enz., neemt nogal veel ruimte in. 
Verzamel ze. Krijg je ze bij een aankoop bij de Etos of Kruidvat? Doe ze in een la, in een doos, in een tas, maar bewaar ze. 

#2: Begin vroeg genoeg met inpakken!
Ga niet één dag van tevoren inpakken. Dat werkt niet. Dan stress je, en wil je al snel teveel inpakken. Als je een week van tevoren alvast een lijstje maakt met dingen die absoluut nodig zijn, en een paar dagen voordat je weggaat alvast wat dingen in je koffer doet, stress je veel minder. Als je bijvoorbeeld een slaapzak nodig hebt, kun je die wel een week van tevoren in je koffer doen. Die gebruik je thuis toch niet. Een kussen doe je gewoon vlak voordat je weggaat, omdat je die thuis ook nodig hebt. Zo verdeel je alles, maar zorg wel dat je een lijstje hebt zodat je niks vergeet.

#3: Pak niet teveel in.
Vorig jaar ging ik ook met twee vriendinnen op ponykamp. (Wat klinkt dat eigenlijk kinderachtig, ponykamp. ;P) Ik nam mee, voor 6 dagen:
- 2 paardrijbroeken
- 5 spijkerbroeken
- 6 shirtjes
- 1 korte broek
- 1 bikini
- 6 setjes ondergoed
- 8 paar sokken
Veel te veel natuurlijk. Kijk, de twee paardrijbroeken is logisch. Dit jaar neem ik er drie mee. Maar vijf spijkerbroeken? Dat hadden er net zo goed twee kunnen zijn. En 6 shirtjes? Alsof je elke dag een andere aandoet, als je ook nog eens de halve dag in een paardrijshirt loopt. Nee dus. Dat hadden er 3 kunnen zijn.  Één korte broek was goed genoeg, het regende namelijk elke dag. Maar het was misschien handiger geweest om er twee mee te nemen. Één bikini was ook goed, maar voor dit jaar misschien twee. Ondergoed, oké. Maar 8 paar sokken? Voor 6 dagen? Beetje teveel. 
Zo zie je maar, je pakt al snel teveel in. Nu had ik in totaal zo'n 29 dingen. Maar dat hadden er net zo goed  23 kunnen zijn. Dus pak niet teveel in. Zeker niet als je op vakantie gaat naar een warm land, dan kun je minder ondergoed meenemen dan het aantal dagen dat je weggaat. Je loopt toch de meeste dagen in je bikini.

#4: Verdeel
Als je met je vriendinnen/familie weggaat, zorg dan dat de één shampoo meeneemt, de ander tandpasta, en weer een ander bodylotion ofzo. Zo bespaar je ruimte in je koffer. En je kunt ook best wel delen met die dingen. 

#5: Je koffer
Zorg dat je een normale koffer hebt. Niet te klein, want dan heb je al snel dat je nog extra tassen mee moet nemen. En als je extra tassen hebt, zul je altijd beleven dat je één maar voor de helft vult, en dan denkt: Oh, hij is nog niet vol, dat kan er ook nog wel bij, en dat, en dat, en dat, en dat. Maar ook niet te groot, want dan heb je dus hetzelfde probleem, maar dan in je koffer. 
Deel je koffer ook goed in. Doe eerst de dingen die persé in je koffer moeten, zoals kleren, handdoeken, toilettas, enz. Daarna je slaapzak. Als die niet past, geen ramp, want die kun je ook wel los meenemen. Dat kan met een spijkerbroek wat minder goed. 

Ik hoop dat het nu lukt zo min mogelijk mee te nemen! Veel succes & veel plezier voor degenen die op vakantie gaan!

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

You Get A Lifetime Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos